Mortiis
Combichrist
04. mart 2011.
Organizator: Night Promotions

09. mart 2011.

Po drugi i treći put poklonici EBM zvuka mogli su da uživaju u beogradskom nastupu norveških bendova, pa su se okupili u prilično velikom broju i još boljem raspoloženju.

Håvard Ellefsen stoji iza projekta Mortiis koji je nastao posle njegovog kraćeg učešća u jednoj od najboljih nordijskih black metal postava, Emperor. Instrumentalni solo projekat koji je kasnije, kao one man bend, osmislio jedan je od najstilizovanijih dark ambient koncepata koji bi autor ovog teksta opisao kao muziku crnih vitezova. Ova faza u karijeri čoveka koji je u mladosti slušao Kiss, WASP i Alisa Kupera i sa maskom goblina (iz filma "Legenda" Ridlija Skota) stvarao utisak da više nije ljudsko biće uključivala je side projekte Cintecele Diavolui, Vond i Fata Morgana, tako da je po svemu sudeći došlo do zasićenja i svesti o komercijalnoj besperspektivnosti. Nova elecrto pop faza koja počinje albumom The Smell of Rain i okupljanjem benda, nastavlja se nešto žešćim industrial zvukom na albumu The Grudge. Novi fanovi su pridobijeni, a neki stari, verovatno, zauvek izgubljeni.

Po drugi put u Beogradu, sada kao predgupa Combichrist, Mortiis su zagrejali prisutne, a neke i iznenadili ranim početkom nastupa. Zvuk je bio dobar, posvećenost na nivou, šarolika publika sastavljena od raznih generacija poklonika Gothic, EBM i srodnih pravaca, a materijal koji su izvodili pretežno je uključivao numere sa novih albuma Some Kind of Heroin i Perfectly Defect. Nastup je ipak bio kratak i u funkciji zagrevanja onih koji nisu kasnili.

Combichrist koji spadaju u tvrdokorni Aggrotech, podpravac EBM, koji je nastao u okvirima industial noise zvuka a blizak je tehnu, imali su priliku da po treći put nastupe u Beogradu. Prvi put bili su glavni bend u Domu Omladine, drugi put su nastupili kao predgrupa Rammstein-u u Areni, kada su obezbedili dosta novih fanova. Komercijalniji od Mortiis, mada još uvek ne na nivou grupa kao što su Prodigy i Rammstein, originalni su zbog dva bubnjara koji stvaraju poseban štimung.

Bend je nastao kao jedan od projekata Andy LaPlegua, koji je poznat kao osnivač future pop benda Ikon of Coil i po još jednom Aggrotech projektu, Panzer AG. Na turneji su kojom promovišu poslednji album Making Monsters. Njihov nastup i posvećenost forntmena i  dvojice bibnjara, oduzeo je dah mlađoj publici koja je adrenalinskim nabojem  ispratila svaki ton ovog koncerta koji je izvesno bio ubedljiviji i bolji od prethodna dva.

Today I Woke To The Rain Of Blood, Blut royale uz klimaks sa Wtf is wrong with you people bili su više nego dovoljan, mada ne i jedini dokaz da bend ima viška snage, ali i da ovaj grad ima dovoljno energije za ovakve nastupe i da organizatori imaju razloga da se ne predaju. Nastavak, dakle, sledi...

tekst - zlatan begović

Deine Lakaien
Gasometer, Beč